webolin.ir_.seo_.blog_-1400x788

۵ ابزار مفید برای سئو

بازاریابی دیجیتال امروزه به عنوان یکی از بهترین مشاغل جهان معرفی شده است . سئو وهمان بهینه سازی سایت بیزنسی می باشد که سالیانه گردش چند ده میلیارد دلاری در سطح جهان دارد . همیشه یکی از استراتژی های کلیدی برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال است. شروع کار بر روی یک پروژه سئو به دلیل پیچیده بودن می توانددلهره آور باشد اما خوشبختانه ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین استفاده کنید تا از این طریق به شما کمک کنند . در این مقاله ما ۵ ابزار آنلاین برای سئو و بهینه سازی سایت را معرفی میکنیم امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد

۱ . semrush

   این وب سایت تعدادی ابزار برای بهینه سازی  را در اختیار شما قرار می دهد که ضمن بهبود جستجوگرها برای برند شما ، تمامی مواردی را که شما نیاز دارید را در خود گنجانده است  . این برنامه ها شامل برنامه ریزی کلمات کلیدی ، بررسی فنی ،ردیابی موقعیتها ، رسیدگی به بک لینکها .

با استفاده از این ابزارها ، SEMrush به شما امکان می دهد یک استراتژی کلمه کلیدی ایجاد کنید که در ایجاد یک برنامه SEO مؤثر است.

SEO می تواند در ابتدا پیچیده به نظر برسد. از ویژگی های منحصر به فرد SEMrush دوره های جامع ارائه شده به صورت آنلاین است. این دوره ها می توانند همه چیز را از اصول سئو گرفته تا ویژگی های پیشرفته تر به شما یاد دهند. مانند بسیاری از این ابزارهای بهین سازی ، این سایت تنها برای استفاده چند روز رایگان می باشد و برای استفاده از امکانات ویژه شما باید اشتراک ویژه سایت را تهیه نمایید

 ۲. Moz

به مانند SEMrush   ،  Moz  هم با استفاده از  ابزار جستجوی کلمات کلیدی ، ابزار جستجوی لینک ، ویژگی بارز moz  این مورد می باشد که این ابزار قابلیت بهینه سازی برای  هر کشور را به صورت جداگانه ارئه می دهد و میتواند داده های بهینه سازی را به راحتی جستجو نماید . اگرچه Moz دارای یک مرکز یادگیری برای آموزش بیشتر در مورد SEO و نحوه استفاده از Moz است ، اما به اندازه مستندات وب سایت  SEMrush جامع  و کامل نمی باشد . یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد Moz ، وبلاگ پویای این سایت می باشد  که روزانه آپدیت می شود  و این به شما کمک می کند تا ازجدیدترین اخبار بازاریابی دیجیتال مطلع شوید

۳ .Ahrefs

مجموعه استانداردی از ابزارهای جستجوگرها را شامل كلمه كليد واژه ، جستجوگر محتوا ، بررسی کننده رتبه و ابزار بررسی سایت ارائه می دهد. ویژگی منحصر به فرد Ahrefs برخلاف سایر وب سایتهای SEO ، یک ابزار خاص برای کلید واژه موتور جستجو است.  همچنین Ahrefs از یک ابزار کلمات کلیدی جداگانه برای یوتیوب ، آمازون و همچنین بینگ برخوردار است

بسته به شغل شما ، می توانید بررسی کنید که SERP برای موتورهای جستجوگر مختلف چگونه است. به عنوان مثال ، اگر شما در یوتیوب دارای یک بلاگر می باشید ، می توانید دقیقا یک آنالیز دقیق از اینکه چه کلمات کلیدی در مورد بلاگر یوتیوب استفاده شده است و همان کلمات کلیدی را برای بهبود عملکرد خود استفاده نمایید

۴. Google Search Console

این ابزار میتوانید یکی از چالش بر انگیزترین ابزارهای سئو برای افراد تازه کار باشد  . زیرا توضیحات مفیدی در زمینه استفاده از این ابزار در وب سایت ابزار وجود ندارد  برای درک بهتر نحوه استفاده از کنسول جستجوی Google ، توصیه می کنیم که از دوره های آموزشی Google Analytics را طی کنید مهمترین مزیت استفاده از این ابزار این است که می توانید نتایج کار SEO خود را مستقیماً از همانجایی که قرار است بهینه شود   مشاهده می کنید بله درست است موتور جستجو گر گوگل که که مهمترین موتور جستجو در دنیا می باشد. شما دقیقاً می بینید که SERP براساس جستجویهای مختلف چگونه به نظر می رسد و چگونه گوگل وب سایت شما را ایندکس می کند. درک بهتر از کلمات کلیدی مورد استفاده شما برای استراتژی کلی SEO شما سودمند خواهد بود. مهم است بدانید که آیا وب سایت شما در جستجوی نهایی از گوکل نتایج مناسبی دریافت میکند یا نه

این نتایج “مناسب ” اطلاعات خاصی را از سایت خاصی نشان می دهد که گوگل می داند دقیقاً با جستجوی شما مطابقت دارد. به جای کلیک روی سایت ، Google اطلاعات را در زیر جستجو نمایش می دهد. به عنوان مثال ، اگر امروز درتهران آب و هوا را جستجو کردید ، اولین نتیجه در SERP درجه حرارت به همراه پیش بینی فعلی است. این می تواند برای کسب و کار شما بسیار مهم باشد که از Google دارای رتبه بالایی برخوردار باشد که بتواند آن را به عنوان نتایج مناسب  نشان دهد. بهترین راه برای بررسی و رسیدن به این نتایج  استفاده از  کنسول جستجوی Google است

.

۵ .  Keyword.io

درست است که Keyword.io یک ابزار جستجو گر با تمامی امکانات ویژه می باشد اما همانطو که اسم ابزار مشخص است این ابزار بهترین گزینه برای Keyword  و کلمات کلیدی می باشداین سایت به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مرتبط با خود را در Amazon ، Youtube ، Bing ، eBay ، ویکی پدیا ، Fiverr ، Alibaba و Google Play Store جستجو کنید .

بسته به کسب و کار شما   ، توانایی جستجوی کلمات کلیدی مرتبط از طریق این موتورهای جستجو خاص  که نام بردیم می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر کسب و کار شما برنامه جدیدی را در فروشگاه Google Play راه اندازی کرده است ، بهتر است تا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در این موتورها جستجو پیدا کنید تا بتوانید راحت تر گزارشی دقیق از کلمات کلیدی استفاده شده در زمینه حیطه کاری خود داشته باشید

 Keyword.io همچنین از آن جهت منحصر به فرد است که لیست بلند و مفیدی  از کلمات کلیدی مرتبط با برند شما  را نشان می دهد که بسته به نوع کلمات کلیدی میتواند برای شما بسیار سود مند باشداگر نام تجاری شما به درستی انتخاب نشده باشد و یا نام تجاری شما به صورتی است که میتواند چندین مبحث مختلف را در بر گیرد . این ابزار میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را با موضوعات مختلف مرتبط با برند جستجو نمایید

.

ابزراهای بسیاری دیگری برای بهینه سازی سایت وجود دارد که طی این مقاله ۵ ابزار مفید و کاربردی را خدمت شما معرفی کردیم. توجه داشته باشید سئو بهینه سازی سایت امری می باشد که نیاز به بررسی و آنالیز چندین ماه داره تا بتوان نتایج مناسی در موتور های جستجو دریافت کرد .

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .